هارپ یعنی “برنامه پژوهشی یونوسفر فعال با فرکانس بالا”. کلمه هارپ از معنی انگلیسی آن گرفته شده است. هارپ به انگلیسی یعنی : “High Frequency Active Auroral Research Program” که به اختصار معروف به هارپ (HAARP) شده است. در واقع معنی هارپ پروژه ای پژوهشی است که در سال ۱۹۹۳ برای بررسی و پژوهش دربارهٔ لایهٔ یونوسفر با استفاده از امواج رادیویی ELF/ULF/VLF آغاز شده است. علت تمرکز هارپ بر لایه یونوسفر، محیط الکتریکی موجود در یونوسفر است که باعث انعکاس امواج رادیوئی به اطراف زمین می شود. (اصولا از این لایه برای انعکاس امواج رادیوئی به اطراف زمین استفاده میشود.)
لایه ی “یون سپهر” یا “یونوسفر” (Ionosphere) در بالاترین لایهٔ جو قرار داشته و پرتوهای خطرناک فرابنفش و پرتو ایکس خورشید را جذب کرده و مانند سقفی از ورود آنها به زمین جلوگیری مینماید تا زندگی بر روی کره زمین ممکن باشد چرا که اگر یونوسفر نبود حیات موجودات زنده در کره زمین امکان ایجاد شدن و ادامه نمی یافت و اگر این لایه به هر دلیلی دچار اختلال شود تأثیرات بسیار زیادی بر روی زمین گذاشته و زیستن را مختل میکند.۸
انرژی درمانی از طریق انرژی ازکار...ما را در سایت انرژی درمانی از طریق انرژی ازکار دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 113